06-34417041 ralf@bliqsem.nl
Selecteer een pagina

Op 1 juli vond de Inventing the Futuresessie innovatieve klantenservice plaats, gecombineerd met het Game-uurtje verzorgd door Home Computer Museum Helmond.

De sessie begon met een inspiratiepresentatie verzorgd door Ralf Fleuren en Rob Daamen met 7 voorbeelden van hedendaagse, digitale klantenservice:
1.Keteldruk en storingscodes op afstand uitlezen.
2.Urenregistratie à pakken we al op
3.Digitale kennisbank voor instellingen, storingscodes verhelpen etc.
4.Procesupdates: via digitale middelen op de hoogte houden van het proces.
5.Selfservice mogelijkheden voor de klant aanbieden, zodat deze altijd geholpen kan worden ook als er geen monteur beschikbaar is.
6.Kennis met klanten delen om fans te creëren voor- en tijdens dat iemand klant is. Klanten helpen (Jos Burgers).
7.Het proces dat een klant doormaakt bij het kiezen voor- en uitvoeren van een installatie in beeld brengen digitaal.

Daarna zijn we aan de slag gegaan in een brainstorm met de volgende vragen:

Wat kan je op het gebied van service doen met digitale middelen zodat we de service slimmer, leuker, mooier maken met blijere fans als gevolg.

4 vragen:

  1. Welke servicetaken zijn er momenteel die weinig waarde toevoegen en wellicht door middel van digitale middelen (deels) beter ingevuld of voorbereid kunnen worden?
  2. Welke servicebehoefte leeft er momenteel bij fans die niet optimaal loopt of beter, slimmer, sneller zou kunnen en die fans ook nog meer fan zou maken?
  3. In welke stap van de service zou je fans echt positief kunnen verrassen? Wat is de basis, wat is de kern en wat is extra?
  4. Wat zou jij op digitaal vlak nog willen leren of waar loop je weleens vast?

Na de brainstormsessie zijn de Goeie Gasten van Verspeek aan de slag gegaan met retro-games tijdens het Game-uurtje. De hele sessie en het game-uurtje zijn te bekijken in onderstaande video;